PILATESOWY SPRZĘT -JUMPBOARD

Co jakiś czas do mojej sprzętowej kolekcji dołączają różne rzeczy. Jak już dobrze wiecie, żaden nowy pilatesowy sprzęt na rynku, nie umknie mojej uwadze. Choć jumpboard nie jest taki nowy, wciąż niewiele osób z niego korzysta. Ja musiałam go nabyć, oczywista oczywistość. Moje zamiłowanie do sprzętu ma swoje wytłumaczenie 😀 Pracuję z najróżniejszymi klientami. Jedni to kontuzjowani prawnicy, lekarze czy architekci, inni to kontuzjowani sportowcy. A jeszcze inni wcale nie są kontuzjowani, a po prostu chcą o siebie zadbać. Każdy z nich wymaga innego podejścia, innych ćwiczeń, modyfikacji czy sprzętu. I tu właśnie pojawiają się nowe sprzęty.

jumpboard – Balancedbodypolska

Na pierwszy rzut oka Jumpboard może wydać się totalnie zbędnym dodatkiem zajmującym jedynie miejsce w studio. Nic bardziej mylnego. Ogromnym plusem jest jego kompatybilność z reformerem oraz prostota w montowaniu. Wystarczy dosłownie chwila!

BUDOWA JUMPBOARD

Wykonany jest z tych samych materiałów co reformer. Dzięki czemu po zamontowaniu uzyskujemy spójny design. Jumpboard wyściełany jest nie do końca gładkim materiałem, który ma za zadanie działanie antypoślizgowe. Wyposażony w uchwyty ułatwiające jego montaż oraz demontaż. Posiada rownież dwa metalowe pręty, które mocujemy w reformerze, uzyskując trwałą konstrukcję. Jest stosunkowo miękki i elastyczny, tak, aby skoki i odbicia były na nim możliwe.

Głównym zamysłem jumpboarda było wprowadzenie do treningów pilates elementów treningu cardio. Ale nie tylko. Jak wiadomo, pilates i balet mają ze sobą wiele cech wspólnych i tu właśnie pojawia się jumpboard, który jest idealny do dopracowywania baletowych skoków.

Platforma jumpboard umożliwia skakanie, co przyczynia się do zwiększenia efektywności niektórych ćwiczeń. A co za tym idzie, skuteczniejszą rehabilitację. Przeznaczona do pracy z osobami zarówno początkującymi, jak i zaawansowanymi. Jumpboard ponadto w pozycji leżącej wymusza odtwarzanie prawidłowej postawy stojącej. Praca z platformą podczas pozycji leżącej obniża grawitacyjny charakter pracy, dzięki czemu stawy są mniej obciążone, a rehabilitacja przynosi efekty w dużo szybszym czasie. Dodatkowo, jumpboard pozwala na rozpracowanie elastyczności stawu skokowego i podbicia stopy.

No dobrze, ale teraz pytanie, jak wykonywać ćwiczenia przy użyciu takiej platformy?

Oto mam dla Ciebie kilka przykładowych ćwiczeń, które możesz wykonać za pomocą JUMPBOARD

Ćwiczenie 1: Wyskoki

I tu ważna informacja. Dla prawidłowo wykonanego wyskoku z platformą niezbędne jest utrzymanie napięcia brzucha i zaangażowania do pracy całych nóg.

Ćwiczenie 2: Wyskoki na jednej nodze

Ćwiczenie 3: Wybicie nogą w klęku podpartym

To ćwiczenie tylko wygląda tak banalnie. Ale utrzymanie stabilnej pozycji ciała w czasie odbijania się nogą od platformy, to już niezły wyczyn!


Ćwiczenie 4: Wybicie nogą w klęku podpartym bokiem

Ćwiczenie 5: Wybicie ręką w klęku podpartym

Podsumowując jest to sprzęt, z którego intensywnie korzystam w treningach z klientami zarówno potrzebującymi rehabilitacji, jak i takimi chcącymi wysmuklić swoją sylwetkę, popracować nad układem krążenia czy z baletnicami i tancerzami. Cieszę się, że taki sprzęt dostępny jest w rozsądnej cenie na stronie BALANCEDBODYPOLSKA.

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: