A jak uczono Cię tego ćwiczenia…?

Poddaję wnikliwemu, detektywistycznemu, szpiegowskiemu (czy to de facto nie jest to samo…? :P) dochodzeniu ćwiczenie zwane Coordination.

Może pamiętasz wpis na bloga o ćwiczeniu, również z repertuaru reformerowego, Stomach Massage? O którym pisałam jakiś czas temu. Okazało się wtedy, że co książka, co autor, co nurt, to inne tłumaczenie i nauczanie tego samego ćwiczenia. I wyobraź sobie, czytam ostatnio skrypt z reformera zaawansowanego z mojej szkoły (czyli STOTT) i jakieś dziwne wydaje mi się to oddychanie tam. Biorę kolejną książkę i znów coś innego. No to myk w internety, szukam filmików, i co? I znów, kurczę flak (lub skurza stopa, jak mawia mój syn), zupełnie coś innego. Miesza to trochę w głowie muszę przyznać. Bo która wersja, tak naprawdę, jest tą prawidłową? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na końcu wpisu.

STOTT

Pozycją wyjściową jest pozycja leżąca na wózku z górą ciała już zgiętą i uniesioną, nogi w pozycji krzesełka, a ręce zgięte w łokciach, ustawione blisko tułowia. Z wdechem jest wyprost rąk i nóg, z wydechem odwiedzenie i przywiedzenie nóg z trzykrotnym uderzeniem piętami o siebie, z wdechem ugięcie nóg i z wydechem ugięcie łokci.

BASI

Pozycja wyjściowa to leżenie tyłem na wózku, ramiona w górze, nogi uniesione do pozycji krzesła, głowa leżąca na podgłówku. Z wydechem jest uniesienie góry ciała, wyprost rąk i nóg, a następnie odwiedzenie i przywiedzenie nóg, z wdechem powrót do pozycji wyjściowej.

BODY CONTROL PILATES

Pozycja wyjściowa jak w BASI. Z wydechem opuszczenie ramion w dół z jednoczesnym zgięciem tułowia i uniesieniem głowy i łopatek w górę, a następnie ugięcie obu łokci. Z wdechem opuszczenie rąk z jednoczesnym wyprostem nóg, a następnie ich odwiedzeniem i przywiedzeniem. Z wydechem ugięcie najpierw nóg, potem rąk i utrzymanie się w zgiętej pozycji ciała.

BALANCED BODY

Pozycja wyjściowa podoba do STOTT tylko głowa leży na podgłówku. Wydech jednoczesny wyprost rąk, nóg i zgięcie tułowia, wdech na odwiedzenie i przywiedzenie nóg, wydech ugięcie nóg, wdech ugięcie łokci i odłożenie głowy.

BOB LIEKENS I PILATISTIC OLD SCHOOL

Pozycja wyjściowa to leżenie na wózku, nogi na siebie w pozycji żaby, głowa uniesiona i jak najbliżej kolan, ręce zgięte w łokciach opartych o wózek. Z wdechem wyprost rąk i nóg. Na pauzie oddechowej odwiedzenie i przywiedzenie nóg, a także przyciągnięcie kolan do czoła. Z wydechem ugięcie łokci.

Poznałeś już kilka wersji tego ćwiczenia, czas na ostateczny werdykt i ostateczną prezentację tego ćwiczenia krok po kroku.

Pozycja nr 1:

Pozycja nr 2:

Pozycja nr 3:

Pozycja nr 4:

Pozycja nr 5:

Pozycja nr 6:

A tak wygląda Coordination w pełnym ruchu

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: