Jakie szkolenie wybrać jako pierwsze?

Spodobały Ci się ćwiczenia pilates. Zaczynasz chodzić na nie coraz częściej, aż nagle w głowie pojawia się pomysł aby zrobić w tym kierunku coś więcej i zaczynasz szukać jakiś kursów. Być może z wizją zostania instruktorem, a być może tak zwyczajnie dla siebie. Zawsze pojawia się wątpliwość od czego tak naprawdę zacząć…

Początki bywają trudne, szczególnie jeśli nie ma się wykształcenia kierunkowego. Nie jest problemem nauczyć się ćwiczeń i tego jak je wykonywać. Problemem jest zrozumieć co się dzieje w ciele by dane ćwiczenie zostało wykonane. I od tego właśnie trzeba zacząć.

Balanced Body Movement Principles, czyli Zasady Ruchu.

To pierwsze szkolenie w programie Balanced Body. Na czym ono polega?

Nie ma szansy zrozumieć ćwiczeń i nauczać ćwiczeń bez rozumienia tego jak ciało się porusza. Jak porusza się każdy jego element, zaczynając od małego palca stopy po czoło. Każda wykonywana czynność, nie tylko na treningu, ale w ciągu dnia, to ruch poszczególnych elementów ciała, połączonych w jedną całość. Ruch to życie.

Szkolenie Movement Principles uczy wszystkich podstawowych zasad ruchu. Pozwala na zrozumienie jak zbudowane jest ciało, jak się porusza, w jakich płaszczyznach. Ale także uczy jak dobrze stworzyć program ćwiczeniowy dla klienta i jak rozplanować jego aktywność fizyczną.

Szkolenie składa się z 5 części

  1. Ruch całego ciała – przysiady, wypady, ciągnięcie, podnoszenie czy skręcanie to tylko niektóre wzorce funkcjonalnego ruchu. W tej części szkolenia poznasz je wszystkie. Dowiesz się także jakie są najważniejsze elementy treningu i jak dobrze zbudować trening pod potrzeby swojego klienta. Nauczysz się jak wskazówkami werbalnymi i niewerbalnymi prowadzić klienta, by jak najlepiej wykonywał ćwiczenia. Tu także zostanie omówiona postawa ciała i jej najbardziej powszechne zaburzenia, z którymi, jako trener, będziesz się często spotykać.

2. Integracja tułowia – tu na składniki pierwsze rozbijemy magiczne pilatesowe pojęcie centrum ciała. Poznasz oddychanie żebrowo-przeponowe, wprowadzimy pojęcie neutralnej miednicy i odcinka lędźwiowego. Trochę porozmawiamy o mięśniach, budowie kręgosłupa i taśmach anatomicznych. Zostaną także wprowadzone ćwiczenia na stabilizację lędźwiowo-miedniczą oraz te, które mają za zadanie poruszyć cały Twój kręgosłup.

3. Trening dolnej części ciała – to nie tylko siła, ale także równowaga, wytrzymałość czy koordynacja. Poznasz mięśnie, stawy i kości dolnej części ciała oraz w jaki sposób nimi poruszać.

4. Trening górnej części ciała – poznaj anatomię i biomechanikę ramion i obręczy barkowej. Zobaczysz jakimi ćwiczeniami uruchomić, wzmocnić lub rozciągnąć poszczególne mięśnie górnego rejonu ciała.

5. Mobilność i regeneracja – mobilność i stabilność to dwa ważne pojęcia w treningu. Niektóre mięśnie odpowiadają bardziej za ruchomość, inne za stabilizację danego rejonu ciała. Poznasz nie tylko pojęcie stretchingu i jego podstawowe ćwiczenia rozciągające główne grupy mięśniowe, ale także zasady rolowania ciała wałkiem i pomysły jak rozluźnić ciało po treningu.

Podsumowując program szkolenia zawiera:

  • Omówienie anatomii układu ruchu, czyli mięśni, stawów, kości mając na uwadze to jak się to ma do ćwiczeń
  • Omówienie podstawowych ruche, płaszczyzn ruchu i samych ćwiczeń, nie tylko z zakresu pilates, ale także fitness
  • Kolorowy skrypt w języku polskim

Szkolenie Movement Principles to 2 dni pełne nauki, zarówno teorii, jak i praktyki. Łącznie 16 godzin, które mają za zadanie wprowadzić Cię w świat ćwiczeń pilates, ale także każdej innej formy ruchu.

Pamiętaj proszę, że to szkolenie jest skierowane nie tylko dla osób, które dopiero chcą zostać nauczycielami pilates. Jest świetnym uzupełnieniem i udoskonaleniem już zdobytej instruktorskiej wiedzy zarówno dla nauczycieli pilates, jak i fitness, czy też innych form treningowych.

Jeśli chcesz się zapisać, daj mi znać 🙂

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: