CZY CHCIAŁBYŚ PRZEŻYĆ DZIEŃ PEŁEN WRAŻEN BEZ BÓLU PLECÓW?

Jeżeli odpowiesz „NIE” to i tak Ci nie uwierzę! Brzmi to jak pytanie podchwytliwe, prawda? Ale serio, ile razy w ostatnim czasie udało Ci się przeżyć cały calusieńki dzień bez ani jednego złapania się za plecy? Myślisz sobie no tak, jakby ma rację. Aleeee „przecież ja nie robię nic niesamowitego w taki totalnie  zwykły dzień”. No niby tak… ale… Siedzisz, chodzisz, stoisz, nosisz zakupy i mogłabym tak wymieniać w nieskończoność. W każdej z tych czynności Twój kręgosłup bierze czynny udział.

Niewłaściwe  podnoszenie z ziemi ciężkich np.zakupów, taki banał przecież. Ale ile razy podniosłeś coś ciężkiego używając do tego pleców, a nie nóg? Za każdym razem podnosząc coś dużego i/lub o sporej wadze warto zrobić to uważnie, tak, żeby nie obciążyć kręgosłupa.

 

prwidłowa-pozycja-przy-biurku-768x768

 

Siedzenie… zastanów się ile czasu spędzasz dziennie w pozycji siedzącej. Zapewne mnóstwo… Sama się na tym łapię jak jem, czytam książkę, siedzę przy laptopie. I czasem pomimo tego, ze prawidłowo starasz się siedzieć, przychodzi moment rozluźnienia, gubisz właściwe ustawienie ciała i zaczynasz się garbić. Niekiedy przybierasz pozycje, których jeszcze nikt nie wymyślił ;p

 

Chodzenie to też sztuka. W kwestii chodzenia znaczenie mają również odpowiednie buty.  Często chodzisz bez zastanowienia. To jest okej w momencie, kiedy masz już „zaprogramowane” prawidłowe stąpanie. Czyli nawyk prawidłowego chodzenia.

 

Widzisz już jak wiele robisz w ciągu jednego dnia?

Pomyśl sobie, że do tego dochodzą jeszcze tańce, zabawa, szybka jazda. Po prostu milion wrażeń, milion bodźców. Wtedy to już totalnie wszystko idzie w zapomnienie. Całkowity brak kontroli ciała.

 

Ale co jeżeli miałbyś pamięć ruchową? Jeżeli Twoje ciało zapamiętałoby dobre nawyki siedzenia, stania, chodzenia, biegania itd.?

Jak myślisz co by się wtedy działo?

W trakcie „szaleństw”, ale również „zwykłego” dnia. Twoje ciało układałoby się w prawidłowy sposób podczas rozmaitych czynności. Czy to siedzenia, czy chodzenia, tańczenia i czego tylko sobie wymyślisz.

Ale jest jeden warunek, żeby tak było! Musisz wypracować sobie dobre nawyki! A to nie jest kwestia dnia czy tygodnia. Możesz zacząć już dziś, ale proszę Cię o wytrwałość. To dla Ciebie bardzo ważne. Jeżeli teraz o tym tak nie myślisz, zastanów się ile dobrego to da Ci w przyszłości. Nie młodniejemy…a każdy na starość chciałby być sprawny, i to mnie wcale nie dziwi!  Dlatego warto zapobiegać! Profilaktyka jest zdecydowanie ważniejsza niż sam proces leczenia.

Dziś jest ten dzień! Postaw sobie za punkt honoru zadbanie o swoje plecy. Jesteś tu, więc już jesteś o jeden krok w przód. W swoje życie wdroż regularną aktywność fizyczną. Wiem, że nie jest to takie proste, ale pomogę Ci i razem damy radę!

Zarówno tutaj, jak i na moim instagramie :movimento.pilates.magda.nowak znajdziesz wiele filmików z ćwiczeniami, które dla Ciebie nagrałam. Stawiam w nich nacisk na prawidłową postawę ciała i dokładne wykonywanie ćwiczeń. Lepiej zrobić 3 dobre jakościowo powtórzenia niż 10 niechlujnych.

 

Pamiętaj, że ruch jest niezbędny aby cieszyć się zdrowymi plecami i komfortem życia bez bólu 🙂

 

 

 

 

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: