PILATES NA BÓL PLECÓW?

Myślę, że to jeden z tych trafionych tematów. Bo powiedz mi, ale tak szczerze, czy choć raz w życiu spotkał Cię upierdliwy ból pleców?
Bingo!
Myślę, że jest nas wielu. Tak, mnie też bolały plecy 🙂 Natomiast znam i specjalizuję się w zwalczaniu tego nieprzyjemnego odczucia. Wiem, że są osoby, które uważają, że jedyną słuszną i właściwą metodą zwalczania bólu są: leki, zabiegi, a w skrajnych przypadkach operacja (choć czasem się zastanawiam czy na pewno w skrajnych, gdyż mam wrażenie, że neurochirurdzy ciąć chcą każdego kto ma jakieś zmiany w krążkach międzykręgowych). Wiadomo.. jeżeli coś boli to najlepiej to unieruchomić i zostawić, na bank się zagoi, przyjdzie cud i ból zginie… Badania wskazują, że zbyt długie odpoczywanie i nicnierobienie ma znacznie gorsze efekty w zmniejszaniu dolegliwości bólowych dolnych pleców. Odpowiednia ukierunkowana, zaplanowana i dobrana aktywność fizyczna jest pierwszą rzeczą jaką należy robić,  by ból się zmniejszał.

 

No i właśnie gdyby tak było, to nawet na chwilę przez myśl nie przeszłoby mi, żeby hasłem przewodnim mojego pilatesowego świata było „zatroszczę się o Twoje plecy”.

 
Pilates to metoda pozwalająca na wzmocnienie mięśni głębokich, odpowiedzialnych za  postawę ciała. Mięśniami głębokimi są głównie mięśnie centralne, umiejscowione między żebrami a miednicą i otaczającymi kręgosłup (mięśnie głębokie brzucha, mięśnie dna miednicy i najgłębsze mięśnie grzbietu). Ich zadaniem jest również wzmacnianie siły i stabilności ciała.

 

DLACZEGO PLECY BOLĄ?

Przyczyn bólu pleców jest mnóstwo, począwszy od braku odpowiedniej higieny snu po nieprawidłowe podnoszenie ciężkich, nieporęcznych rzeczy.  Takimi, które możesz zauważyć u siebie to przede wszystkim siedzący tryb życia oraz nieprawidłowa postawa podczas chodzenia, stania, pochylania się i podnoszenia zakupów. Brak aktywności  fizycznej w postaci wzmacniania mięśni kręgosłupa nie polepsza Twojej sytuacji.

 

JAK TEMU ZARADZIĆ?

Przede wszystkim zyskując świadomość jak prawidłowo siedzieć, chodzić czy podnosić przedmioty z podłogi. Dzięki temu weliminujesz ryzyko urazów. Wdrożenie ćwiczeń wzmacniających i rozciągających mięśnie kręgosupa pozwoli Ci weliminować problem bolących pleców 😉

 

W związku z tym mam dla Ciebie kilka ćwiczeń, które możesz wykonać w domu!

 

 

 

 

 

 

Teraz wszystko w Twoich rękach! 😉

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

%d blogerów lubi to: