PILATES W CIĄŻY-2 TRYMESTR (ĆWICZENIA)

Ostatnio mocno ciążowo na moim blogu 🙂 Ale musicie mi to wybaczyć! Taki mam obecnie klimat w głowie 😀 Kobiety w ciąży tak już mają i nic na to nie poradzę. To taki baby brain połączony z baby boom 😛 Dobrze też wiem, że obserwuje mnie sporo przyszłych i obecnych mam oraz tatusiów i moje wpisy mogą im pomóc w trakcie tego pięknego, ale i trudnego, okresu jakim jest ciąża.

Jeżeli obserwujesz mnie nie tylko tutaj ale i na moich mediach społecznościowym to już wiesz, że moje samopoczucie podczas ciąży jest godne pozazdroszczenia. Ale nie, nie jest to zasługa magicznych rytuałów, genetyki czy też czystego powietrza. Jestem mamą aktywną. Mamą, która cały czas dba o swoją sprawność fizyczną. Nie siedzę na kanapie objadając się lodami zagryzanymi kiszonym ogórkiem. Wskakuje na reformer, zabieram MOTRa do ogrodu i ćwiczę! Nie ma nic gorszego niż stagnacja i czekanie na szczęśliwe rozwiązanie. Te 9 miesięcy może odcisnąć bolesne piętno na Twoim kręgosłupie! Chce Was drogie przyszłe mamy przekonać jak ważne jest dbanie o siebie w czasie ciąży.  Wierzcie mi! Aktywność fizyczna może przynieść dużo dobrego pod każdym kątem. A powiem szczerze, że to nic fajnego widzieć łzy klientek, którym ciąża mocno dała się we znaki i ledwo co chodzą, gdyż tak boli je miednica czy kręgosłup. Ten okres może być pięknym wspomnieniem wystarczy, że poświęcisz sobie chwilę czasu na bezpieczny trening.

2 trymestr nie jest okresem, w którym powinnaś się wzbraniać przed aktywnością. Może przeraża Cię fakt treningu z dużym brzuchem, ale spokojnie, Twojemu dziecku nic złego się nie stanie 🙂

Pamiętaj, że przed przystąpieniem do aktywności fizycznej w ciąży należy skonsultować się z lekarzem!

Przygotowałam dla Ciebie trzy filmiki z treningami dla kobiet w ciąży w 2 trymestrze. Ćwiczenia możesz wykonywać w dowolnej kolejności. Każdy z treningów trwa około 20 minut.

 

Trening nr 1:

Czego potrzebujesz: Kawałka przestrzeni, maty, taśmy elastycznej o dość małym oporze, 2 poduszek(jaśki).

Trening nr 2:

Czego potrzebujesz: Maty, 2 poduszek

Trening nr 3:

Czego potrzebujesz: Maty

Dlaczego warto podjąć aktywność fizyczną w 2 trymestrze ciąży?

Przede wszystkim dla swojego dobrego samopoczucia w trakcie ciąży. Wyeliminowania bóli kręgosłupa w trakcie ciąży jak i po porodzie. Przyszła ćwicząca mama ma szansę szybciej powrócić do upragnionej formy z przed porodu.

 

Mam nadzieję, że namówiłam Cię na odrobinę ruchu 🙂 A jeżeli chcesz trenować pod okiem fizjoterapeuty to zapraszam Cię na konsultację i treningi w moim studio Magdalena Nowak Movimento Pilates

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: