10 Powodów dla których warto ćwiczyć Pilates

Pilates – może słyszysz o nim pierwszy a może dziesiąty raz. Decyzja o rozpoczęciu tej formy aktywności fizycznej nigdy nie została przez Ciebie podjęta. Być może ta nazwa do Ciebie nie przemawia, być może nie masz pojęcia o co w tym wszystkim chodzi i co to dokładnie jest, a być może wpisując Pilates w Google i sprawdzając grafikę stwierdzasz, że to kompletnie nie Twój klimat. A może za tą nazwą kryje się coś na wzór tajemniczego ogrodu? Zdecydowanie w Pilatesie jest pewna magia, spróbujesz raz, poczujesz efekty i nagle okaże się, że życie bez Pilates jest bez sensu.

Zaintrygował Cię mój wstęp?

To teraz przedstawię Ci 10 powodów dla których warto choć raz spróbować przygody z Pilatesem.

  1. POPRAWA POSTAWY CIAŁA

Jest to wspaniała perspektywa, której nie daje żaden inny sport! W dobie obecnych czasów, gdzie praktycznie ciągle siedzimy, czy to przed monitorami czy też w samochodach, a nasz kręgosłup wykrzywia się we wszystkie strony świata. W efekcie nasza postawa ciała pozostawia wiele do życzenia. Następnie napięcia z karku i barków przechodzą w dół, następuje tzw efekt kuli śniegowej i nagle mamy problem już nie tylko z postawą ciała, ale i licznymi dyskopatiami czy nawet urazami. Dzięki ćwiczeniom Pilates wzmacniasz słabo rozwinięte mięśnie, korygujesz postawę ciała i wydłużasz kręgosłup.

2. NIWELUJE BÓLE KRĘGOSŁUPA

Myślę, że to powód wręcz ze złota! Wszyscy borykamy się z bólami pleców, czyż nie? A tu mamy naturalny lek na takie dolegliwości. Nic nie równa się z regularnie praktykowanym Pilatesem! Każdy z klientów Movimento może potwierdzić to działanie. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ poprzez Pilates wzmacniamy mięśnie przykręgosłupowe, które odciążają nasz kręgosłup. A jak dobrze wiesz, nasz kręgosłup dźwiga naprawdę potężne ciężary codzienności.

3. UELASTYCZNIA I WZMACNIA CAŁE CIAŁO

Wiesz co jest fajne? Ćwicząc Pilates uelastyczniasz nie tylko kręgosłup, ale także całe swoje ciało. Wykonując pełen zakres ruchu, wychodzisz poza schemat, zaczynasz skupiać się na wykonywanych ruchach oraz oddechu. Twoje ciało zaczyna rotować się i układać w pozycje, których na codzień nie wykonujesz. Zakres ruchu zaczyna się zwiększać. Jesteś w stanie bez problemu schylić się czy skręcić w bok. Nie odczuwając przy tym żadnego dyskomfortu. Twoje ciało płynie w każdą stronę, w którą je poprowadzisz.

4. ZMNIEJSZA STRES I SKUTKI DEPRESJI DZIĘKI PRACY CIAŁA Z ODDECHEM

Trening Pilates to połączenie pracy z ciałem i oddechem. Oddech towarzyszy każdemu z ćwiczeń warunkując przy tym w jaki sposób ruch jest wykonywany i odczuwany w ciele. Dzięki prawidłowemu oddychaniu dostarczamy do komórek tlen, zwiększając tym samym pojemność płuc. Taki zabieg pomaga nam się nie tylko zrelaksować, ale również skoncentrować na tu i teraz. Nic innego nie istnieje tylko Ty i dane ćwiczenie. Stan, w który wprowadzasz swoje ciało i umysł dostarcza Ci dużej dawki endorfin jednocześnie uspokajając Twoje wewnętrzne głosy. Jesteś w stanie błogiego relaksu a Twój umysł jest otwarty na nowe.

5. JEST BEZPIECZNY DLA GRUP RYZYKA (KOBIET W CIĄŻY I PO PORODZIE, OSÓB Z WADAMI POSTAWY, URAZAMI KRĘGOSŁUPA I KOŃCZYN)

Jesteś kobietą w ciąży, seniorem lub osobą z urazami kręgosłupa czy kończyn? Chcesz do swojego życia wprowadzić jakąś aktywność fizyczną ale obawiasz się, że każda jaką znasz może spowodować pogorszenie Twojego stanu zdrowia czy też może okazać się ryzykowną dla dziecka? Na szczęście stworzono Pilates 😀 Można powiedzieć, że nie tylko jest bezpieczny, ale i pomaga w rekonwalescencji. Dlaczego? Gdyż odpowiednio wykonany trening Pilates to rehabilitacja w czystej postaci. Ponadto trening dostosowany do trymestru ciąży uelastyczni ciało przyszłej mamy jak również przygotuje do najtrudniejszego wyzwania jakim jest poród. Ponadto jest świetnym uzupełnieniem wszelakich terapii fizjoterapeutycznych. Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie!

6. ZMIEJSZA RYZYKO URAZÓW

Trochę szokująca kwestia. Niby sport a jednak zamiast powodować urazy, zmniejsza ryzyko ich występowania. To dlatego, że trening Pilates to praca na mięśniach głębokich. Wzmacnianie gorsetu ciała, nadawanie mu elastyczności i wytrzymałości. Wszystko ze sobą współgra, nie ma żadnych przeciążeń czy dysbalansu. Uczysz się rozwijać swoje ciało proporcjonalnie. Dzięki zwiększonej elastyczności Twoje ciało lepiej z Tobą współpracuje, nie straszne mu trudy dnia codziennego bo dysponujesz wewnętrzną siłą. Rozwijasz wszystkie mięśnie biorące udział w codziennych czynnościach. Na tym polega jego wyjątkowość

7. PRZYCZYNIA SIĘ DO UTRATY KILOGRAMÓW

Tutaj zapewne nastąpi zdziwienie, ale tak, Pilates może być tez formą cardio. Odpowiednia dynamika i trudność ćwiczeń potrafią wycisnąć z człowieka ostatnie soki. Szczególnie fajnym wyciskaczem potu jest praca na sprzęcie. Treningi na znanym Reformerze czy Cadillacu potrafią nieźle dać w kość. Bez obaw, obiecuję, że nie wynudzisz się i nie wyjdziesz z suchą koszulką z treningu Pilates 😀

8. ROZWIJA KOMPLEKSOWO CAŁĄ SYLWETKĘ

Ćwiczenia Pilates mają ogromną zaletę bycia ogólnorozwojowymi. Tak naprawdę każda z figur i każde z ćwiczeń rozwija ciało kompleksowo. Pracują zarówno mięśnie górnych, jak i dolnych partii ciała. Robiąc trening pośladków równocześnie pracują mięśnie brzucha czy obręcz barkowa. Kompleksowo rozwijasz się od stóp do głowy, przy czym pracujesz również na mięśniach głębokich.

9. POMAGA CI ZROZUMIEĆ POTRZEBY SWOJEGO CIAŁA I ODPOWIEDNIO NA NIE REAGOWAĆ (ZACHOWANIE BALANSU W ŻYCIU)

Tak naprawdę bardzo trudno jest zrozumieć potrzeby i granice naszego ciała jeżeli nigdy nie spróbowałeś ćwiczeń, które wymagają sporego zaangażowania nie tylko Twojego ciała, ale i umysłu. Pilates pomaga Ci wsłuchać się w swoje ciało. Poznać jego ograniczenia i prowadzić w stronę rozwoju. Nie tylko tego cielesnego, ale też mentalnego. Zaczynasz zauważać polepszenie jakości swojego życia dzięki wzmocnieniu i uelastycznieniu swojego ciała. W chwili odczuwania bólu w jakiejś części wiesz już jaką należy podjąć pracę w celu zniwelowania bólu i polepszeniu stanu zdrowia. Czujesz takie mięśnie jakich nigdy przedtem nie czułeś. Dzieje się magia.

10. JEST WSPANIAŁYM UZUPEŁNIENIEM POZOSTAŁYCH SPORTÓW

Pilates ma znakomity wpływ na kondycję i ciało każdego sportowca, dlatego właśnie jest propagowany jako uzupełnienie każdego ze sportów. Dodatkowe wzmacnianie i rozwijanie mięśni wewnętrznych poprzez Pilates skutkuje większą ich wytrzymałością co przekłada się na efekty i osiągnięcia w innych sportach. Dzięki poprawie równowagi całego ciała, zmniejsza się również ryzyko wszelakich kontuzji spowodowanych np. nieprawidłowym rozwojem mięśni. Zwiększa się poziom asekuracji kręgosłupa i ewentualnych jego urazów również powodowanych daną dyscypliną sportu. Również osoby trenujące zawodowo taniec czy balet zyskują na praktykowaniu Pilatesu, poprzez wydłużenie ciała i poprawę jego równowagi.

Chcesz spróbować Pilatesu ? Zapraszam Cię do Movimento 🙂

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: