PILATESOWY SPRZĘT – OOV

Za mną weekend pełen pracy. Szkoleniowy sezon w pełni, a ja nie zwalniam tempa! Lecę dalej i chcę Wam pokazywać coraz więcej. Szkolenia zajmują weekendy, w tygodniu wciąż prowadzę treningi medyczne na pilatesowym sprzęcie (w zdecydowanej większości są to treningi medyczne, gdyż zdarzają się takie zwykłe, po prostu pilatesowe). Sprzętu, jak również dobrze wiecie, wciąż przybywa 😀 W końcu jestem zakupoholiczką w pełnej odsłonie! A wiadomo, jak nowy sprzęt, to i testy! Testuję nie tylko na sobie samej, ale głównie na klientach. To oni są moją wyrocznią w tych sprawach, ponieważ to dla nich te sprzęty mają się przysłużyć. Dlatego po intensywnych kliku tygodniach testów przyszedł czas na moją recenzję oraz kilka rad. Czy warto i jeżeli już, to jak korzystać z Oov tak, by przynosił jak najwięcej korzyści.

Poznajcie Oov, który w wizualnie, na pierwszy rzut oka, podobny jest do pewnej części ciała kobiety 😛 Ciekawa jestem czy macie podobne skojarzenie. Typy moich klientów to jeszcze łabędź, wieloryb, żółw 😀 No cóż, jakby nie patrzeć, kształt ma na tyle nietypowy, że daje pełne pole do popisu jeżeli chodzi o skojarzenia.

Krótko o historii OOV

Kształt Oov to efekt wieloletnich badań australijskiego neurobiologa i osteopaty Daniela Vladeta. Jego projekt został zainspirowany wałkiem stosowanym pod odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

BUDOWA OOV

Oov wykonany jest z najwyższej jakości pianki. Materiał, z którego jest zbudowany powoduje, że jest on niezwykle lekki. Jego specyficzny kształt nie jest przypadkowy. Te ciekawe wygięcia sprawiają, że jest idealnie dopasowany do anatomicznego kształtu pleców oraz naturalnych krzywizn kręgosłupa. To właśnie jego budowa wymusza prawidłowe ułożenie pleców. Jest wysoce odporny na odkształcenia. Można by rzec, że w swej funkcjonalności przypomina spina corrector, jednak jest od niego o wiele mniejszy i znacznie bardziej miękki. Doskonale sprawdzi się do użytku domowego oraz profesjonalnego.

OOV – DO CZEGO SŁUŻY ?

Oov to wszechstronny przyrząd do ćwiczeń oraz rehabilitacji. Dzięki niestabilności mobilizuje mięśnie głębokie do pracy i wspomaga ich wzmocnienie. Praca z użyciem oov pozwala na delikatne naciągnięcie kręgów oraz stymulację nawilżenia i smarowania krążków międzykręgowych (zabrzmiało to równie dwuznacznie, co wyobrażenie jego kształtu :P). Generalnie oov, przez swój kształt, wymusza stabilizację różnych elementów ciała, ale najbardziej chodzi tu o kręgosłup i miednicę. Plus doskonale rozpracowuje mięśnie dna miednicy.

JAKIE ĆWICZENIA MOŻNA WYKONYWAĆ Z UŻYCIEM OOVa?

ĆWICZENIE 1: Half roll back, czyli wstęp do roll up

ĆWICZENIE 2: Rozluźnianie dna miednicy -> to jest takie ćwiczenie, które na bank spodoba się fizjoterapeutkom proginekologicznym, kobietom w ciąży, po porodzie i generalnie wszystkim, którzy dno miednicy pragną rozluźnić

ĆWICZENIE 3: single leg stretch, double leg stretch, scissors

ĆWICZENIE 4: Seria dla nogi w leżeniu bokiem -> clams, side leg kick, side leg lift, side leg circles

CZY POLECAM?

Zdecydowanie tak, jeżeli chcecie urozmaicać treningi swoich klientów czy ćwiczyć samemu w domowym zaciszu. Nie jest to jednak sprzęt, który uznałabym w kategoriach „niezbędnik”.

Opublikowane przez magdapilates

instruktor i trener personalny Pilates, miłośniczka ćwiczeń Pilates i zdrowego aktywnego trybu życia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: